
- Strona główna
- Dane ogólne
- Akty prawne
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Budżet obywatelski
- Terenowy Punkt Paszportowy
- Honorowi Obywatele Miasta
- Miasta partnerskie
- Osiągnięcia i wyróżnienia
- Oferty inwestycyjne
- Przetargi
- Udział w związkach
- Ochrona zwierząt
- Strategia Rozwoju Gminy Bytów


- Położenie
- Historia
- Zabytki
- Turystyka
- Agroturystyka
- Galeria
- Przydatne linki
- Herb, Logo, Hejnał i Flaga
- Fontanna
- Bytów w piosence
- Bytów - prezentacja

- Telefony alarmowe
- Telefony informacyjne
- Urzędy
- Oświata
- Turystyka
- Sport
- Restauracje i bary
- Hotele
- Strefa płatnego parkowania


Karta Dużej Rodziny
Teleopieka
Organizacje pozarządowe
Informator dla seniorów
Fundusze pozabudżetowe
1. Dowód osobisty
Dowód osobisty – dokument stwierdzający tożsamość i obywatelstwo polskie.
Pełnoletni obywatel Rzeczypospolitej Polskiej zamieszkujący na jej terytorium jest obowiązany posiadać dowód osobisty.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się osobiście w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Odbiera się osobiście w siedzibie organu gminy, w którym został złożony. Organem właściwym w Bytowie jest Urząd Miejski przy ul. 1-go Maja 15, pokój nr 107.
Wymagane dokumenty:
1. wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego
2. kolorowa aktualna fotografia:
- odzwierciedlająca, w sposób niebudzący wątpliwości, wizerunek twarzy osoby,
- o wymiarach 35mm x 45mm,
- wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
3. dowód osobisty podlegający wymianie (do wglądu).
Wniosek o wydanie dowodu osobistego do pobrania poniżej.
W przypadku osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynność prawnych, w jej imieniu wniosek składa rodzic, opiekun prawny lub kurator. Wymagana jest obecność tej osoby przy składaniu wniosku z wyjątkiem osób, które nie ukończyły 5 roku życia.
Dowód osobisty jest ważny 10 lat od daty jego wydania. W przypadku dzieci które nie ukończyły 5 roku życia dowód osobisty jest ważny przez 5 lat od daty wydania.
Zmiana dowodu osobistego następuje w przypadku:- upływu terminu ważności dowodu osobistego,
- zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym,
- zmiany wizerunku twarzy,
- utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
W razie utraty dowodu osobistego należy:
- niezwłocznie osobiście zgłosić ten fakt organowi dowolnej gminy, a przebywający poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w dowolnej placówce konsularnej Rzeczpospolitej Polskiej,
- zgłosić ten fakt również na Policji w przypadku kradzieży.
Dowód osobisty zgłoszony jako utracony jest nieodwracalnie unieważniony w Rejestrze Dowodów Osobistych.
Informacja o unieważnieniu dowodu jest przekazywana do Systemu Informacyjnego Schengen, a także wykazu unieważnionych dowodów osobistych, do którego dostęp mają np. banki.
Dowód osobisty unieważniony w systemie na skutek utraty nie nosi fizycznych znamion unieważnienia przez co sprawiać może wrażenie dokumentu ważnego, niemniej dokument ten nie służy już do potwierdzenia tożsamości i przekraczania granic państwa.
Posługiwanie się dowodem osobistym zgłoszonym jako utracony może więc spowodować negatywne konsekwencje dla jego posiadacza podczas przekraczania granic lub dokonywania czynności bankowych czy prawnych na podstawie tego dokumentu.
Jeżeli utraciłeś dowód osobisty i zgłosiłeś ten fakt w urzędzie gminy, a następnie go znalazłeś – Nie posługuj się nim ! – Jest nieważny !
Wniosek o wydanie dowodu osobistego - 122 Kb