
- Strona główna
- Dane ogólne
- Akty prawne
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Budżet obywatelski
- Terenowy Punkt Paszportowy
- Honorowi Obywatele Miasta
- Miasta partnerskie
- Osiągnięcia i wyróżnienia
- Oferty inwestycyjne
- Przetargi
- Udział w związkach
- Ochrona zwierząt
- Strategia Rozwoju Gminy Bytów


- Położenie
- Historia
- Zabytki
- Turystyka
- Agroturystyka
- Galeria
- Przydatne linki
- Herb, Logo, Hejnał i Flaga
- Fontanna
- Bytów w piosence
- Bytów - prezentacja

- Telefony alarmowe
- Telefony informacyjne
- Urzędy
- Oświata
- Turystyka
- Sport
- Restauracje i bary
- Hotele
- Strefa płatnego parkowania


Karta Dużej Rodziny
Teleopieka
Organizacje pozarządowe
Informator dla seniorów
Fundusze pozabudżetowe
Teleopieka
2016-07-21

Usługa teleopieki ma zapewnić dodatkowe zabezpieczenie bezpieczeństwa w miejscu zamieszkania, głównie dla osób starszych, niepełnosprawnych, niesamodzielnych, schorowanych, zamieszkujących samotnie, korzystających z pomocy w formie usług opiekuńczych oraz osób które chcą lub muszą prowadzić samodzielne życie, a wymagają opieki.
Wprowadzenie powyższych usług w gminie Bytów uzasadniają korzyści z usług teleopieki, m.in. zmniejszenie poziomu stresu, zwiększenie poziomu bezpieczeństwa, ogólna poprawa samopoczucia, zwiększenie poziomu niezależności oraz zmniejszenie poczucia bycia ciężarem dla innych osób, uwolnienie opiekunów od konieczności bycia w stałej gotowości.
Osoby chcące korzystać z usługi teleopieki ponoszą jednorazową opłatę aktywacyjną w wysokości 12,50 zł oraz opłacają co miesiąc abonament w wysokości 8,70 zł. Gmina posiada jeszcze aparaty telefoniczne z zestawem głośnomówiącym i bezpośrednim przyciskiem alarmowym, które mogą być użyczone osobom chętnym, które zadeklarują chęć korzystania z usługi teleopieki. Informacje w tej sprawie można uzyskać pod nr tel. 59 821 55 69 lub 59 822 89 04.
Polskie Centrum Opieki Sp. z o.o. w Gdyni zapewnia osobom objętym usługą:
- całodobowy dyżur Centrum Operacyjno-Alarmowego i jego gotowość do wykonania zleconych procedur po otrzymaniu sygnału za pośrednictwem ”czerwonego przycisku alarmowego” urządzenia abonenckiego,
- automatyczną identyfikację przez Centrum Operacyjno-Alarmowe osoby wzywającej pomocy,
- o ile to możliwe - ustalenie przyczyny użycia przycisku,
- niezwłoczne, adekwatne do sytuacji wykonanie stosownych procedur zmierzających, w razie konieczności, do skutecznej interwencji,
- telefoniczne nadzorowanie przebiegu zgłoszenia od chwili uzyskania sygnału o uruchomieniu alarmu do przybycia wezwanych osób/ służb,
- telefoniczne udzielenie wsparcia psychicznego osobie wzywającej.