
- Strona główna
- Dane ogólne
- Akty prawne
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Budżet obywatelski
- Terenowy Punkt Paszportowy
- Honorowi Obywatele Miasta
- Miasta partnerskie
- Osiągnięcia i wyróżnienia
- Oferty inwestycyjne
- Przetargi
- Udział w związkach
- Ochrona zwierząt
- Strategia Rozwoju Gminy Bytów


- Położenie
- Historia
- Zabytki
- Turystyka
- Agroturystyka
- Galeria
- Przydatne linki
- Herb, Logo, Hejnał i Flaga
- Fontanna
- Bytów w piosence
- Bytów - prezentacja

- Telefony alarmowe
- Telefony informacyjne
- Urzędy
- Oświata
- Turystyka
- Sport
- Restauracje i bary
- Hotele
- Strefa płatnego parkowania


Karta Dużej Rodziny
Teleopieka
Organizacje pozarządowe
Informator dla seniorów
Fundusze pozabudżetowe
System Dokumenty Zastrzeżone chroni naszą tożsamość i pieniądze
Jednym ze znaczących elementów Kampanii jest współpraca z Policją. Dzięki aktywnemu wsparciu Komendy Głównej i Komend Powiatowych informacja o Systemie DZ trafia do wszystkich jednostek terenowych na terenie całego kraju, a stamtąd do każdej osoby, która zgłasza problem kradzieży dokumentów.
Kampania informacyjna Systemu DOKUMENTY ZASTRZEŻONE działa już od pięciu lat i jest niezwykle ważna dla bezpieczeństwa obrotu gospodarczego i obywateli. Informacja o skradzionym bądź zagubionym dokumencie z jednego banku, poprzez System DZ, są błyskawiczne przekazywane do każdego banku i innych instytucji korzystających
z Systemu DZ.
Co zrobić po utracie dokumentów?
• Powiadomić oddział banku, w którym posiadamy rachunek lub którego jesteśmy stałym Klientem (albo, gdy nie mamy konta bankowego, w Banku, który przyjmuje zastrzeżenia nie tylko od swoich klientów) - tak postępujemy zarówno w przypadku zwykłego zgubienia, jak i utraty dokumentu w wyniku kradzieży. Powiadomienie polega na złożeniu wniosku o zastrzeżenie dokumentu - dyspozycja jest potrzebna aby bank wpisał zastrzeżenie do Centralnej Bazy Danych Systemu DZ.
• Powiadomić najbliższą jednostkę policji, jeśli dokument został utracony
w wyniku kradzieży.
• Zawiadomić najbliższy organ gminy lub placówkę konsularną i wyrobić nowy dokument. Informacje dotyczące konieczności zawiadomienia organu gminy znajdują się na stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.
Jakie dokumenty zastrzegać?
Najważniejsze są:
• dowód osobisty,
• paszport,
• prawo jazdy,
• karta pobytu,
• książeczka wojskowa,
• karta płatnicza,
• dowód rejestracyjny.
Dlaczego trzeba zastrzec dokumenty?
Nie ma znaczenia, czy dokument skradziono czy zagubiono. Dziennie zdarza się kilkadziesiąt prób posłużenia się cudzym lub podrobionym dokumentem: wyłudzenia kredytów i pożyczek, wynajem mieszkań i pokoi hotelowych (unikanie opłat, kradzieże wyposażenia), kradzieże wypożyczonych samochodów i innych rzeczy.
Więcej informacji na www.dokumentyzastrzezone.pl